مقالات

رنگ گیاهی چوب و کاربرد های آن

رنگ گیاهی چوب

رنگ گیاهی چوب برای محافظت و  پوشش سازه های چوبی به کار می رود. برای رنگ آمیزی چوب، رنگ های مختلفی در بازار موجودند. برای هر کدام از این رنگ ها، از روش مختلفی جهت اجرای رنگ استفاده می شود. در گذشته جهت پوشش دهی و حفاظت از چوب از رنگ های فوری هم چون کیلر، سیلر و پلی استر استفاده می کردند

اما در حال حاضر رنگ های گیاهی به دلیل فواید آن محبوبیت و طرفداران بیشتری پیدا کرده اند

روغن های خامی هم چون کنجد و کتان با خود مشکلاتی را برای چوب ایجاد می کند

اما رنگ های گیاهی از رنگ های مخصوص چوب محسوب می شود که دارای مزیت های فراوانی برای چوب می باشد.

آنچه در ادامه خواهید خواند

رنگ گیاهی چوب از محصولاتی است که در فرآیند اجرای رنگ در جهت پوشش دهی چوب به کار می رود. در حال حاضر طیف وسیعی از رنگ چوب ها در بازار موجود هستند و با روش های مختلفی بر روی انواع چوب ها اعمال می گردند. یکی از رنگ چوب های موجود در بازار، رنگ های گیاهی چوب هستند که در حال حاضر استفاده از آن ها رونق بیشتری یافته است.

در گذشته برای پوشش دهی چوب محصولاتی هم چون کیلر، سیلر و پلی استر که دارای ترکیبات شیمیایی بودند به طور متداول به کار می رفتند و یا از روغن های هم چون روغن کنجد و کتان استفاده می کردند. این روغن ها چون خام بودند با خود مشکلاتی را برای چوب به وجود می آوردند، به همین خاطر شرکت های تولید کننده به فکر تولید محصولی با سبک جدید افتادند که به آن رنگ گیاهی چوب گفته می شود. رنگ های گیاهی همان طور که از نامشان پیداست، دارای ساختاری کاملا ارگانیک و طبیعی هستند و مشکلات روغن های خام را برای چوب به همراه ندارند.

 

چرا رنگ چوب گیاهی ؟

رنگ چوب گیاهی؛ محصولی مناسب جهت پوشش دهی سازه های چوبی محسوب می شود که دارای رنگ بندی های متنوعی می باشد. رنگ های گیاهی بسیار محبوب و پرطرفدارند. این رنگ ها دارای ساختاری ارگانیک و فاقد هر گونه مواد آلی و فراری می باشند، بنابراین هیچ گونه خطری را برای سلامتی انسان و محیط زیست به همراه ندارند.

رنگ های گیاهی هم چون روغن های چوب خام برای چوب مشکلی ایجاد نمی کنند، این رنگ ها طبق آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ساخته شده اند و از استاندارد ها و گواهینامه های بهداشتی جهانی برخوردارند. رنگ گیاهی رنگی بر پایه آب و روغن طبیعی است که به دلیل نداشتن مواد سمی و سرطان زا حتی برای رنگ کردن ظروف چوبی و اسباب بازی های کودکان نیز مناسب و کاربردی می باشد.

علت محبوبیت رنگ گیاهی چوب این است که در ساختار آن از هیچ گونه مواد سمی و سرطان زایی استفاده نشده است. این رنگ بر پایه آب و روغن طبیعی بوده و هیچ بوی نامطبوع و آزار دهنده ای را در محیط ایجاد نمی کند. رنگ گیاهی چوب برای رنگ آمیزی صنایع دستی، مبلمان ، اسباب بازی های کودکان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع رنگ چوب گیاهی

در فروشگاه آنلاین رنگ رمرس اکو ، رنگ چوب های گیاهی مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای مشخصات و کاربرد های منحصر به فردی می باشند. این رنگ ها شامل موارد زیر می شوند:

رنگ چوب گیاهی رنگی که در ساختار آن به هیچ عنوان از مواد شیمیایی و نفتی استفاده نشده است، بنابراین برای انسان و محیط زیست نمی تواند آسیب زا باشد. این رنگ گیاهی با برقراری پیوند مولکولی قوی با چوب، موجب آب گریز کردن آن می شود، در نتیجه جلوی مشکلات مختلفی هم چون پوسیدگی، پوسته پوسته شدن چوب، تبله و ورم کردن چوب، رشد قارچ ها و کپک ها، اشعه یو وی خورشید، هوازدگی چوب و غیره را می گیرد. به ازای تنها یک لیتر از رنگ چوب گیاهی درود گر، می توانید حدود ۲۰ الی ۲۵ متر از سطح چوبی خود را پوشش دهید که پوشش دهی مطلوبی می باشد. این محصول برای اغلب مصنوعات چوبی قابل استفاده است.

  • روغن ظروف چوبی: این روغن به صورت کاملا گیاهی بوده و از روغن ها و رزین های طبیعی با کیفیتی ساخته شده است. روغن ظروف چوبی؛ تمامی استاندارد ها و گواهینامه های بهداشتی جهانی را دارا بوده و هیچ گونه مواد آلی و نفتی در ساختار آن به کار نرفته است.

چون دارای موم طبیعی در مواد تشکیل دهنده خود می باشد، نرمی و جلای بی نظیری به ظروف چوبی شما می بخشد و می تواند در مقابل عوامل فیزیکی هم چون ضربه و خراش به خوبی از چوب محافظت کند. این روغن در مقابل لکه های مواد غذایی متعدد مقاوم است و بعد از اجرای آن بر روی ظروف چوبی، می توانید هر نوع لکه ای را به راحتی از روی آن پاک کنید. اجرای روغن ظروف چوبی راحت است و با تجهیزات ساده ای هم چون دستمال، قلم مو و یا غلتک نیز قابل اجرا خواهد بود.

 

کاربرد رنگ گیاهی چوب

  • ظروف چوبی
  • مجسمه های چوبی
  • میز و صندلی های چوبی
  • کابینت های چوبی
  • اسباب بازی های کودکان
  • دیوار پوش ها، کف پوش ها و پارکت ها
  • کمد ها و قفسه های چوبی
  • جواهرات رزینی
  • بازسازی چوب های مستهلک
  • نما های چوبی
  • آستر کاری رنگ
  • فیشینگ نهایی چوب

خرید رنگ گیاهی چوب

برای خرید رنگ گیاهی چوب، می توانید به فروشگاه آنلاین وب سایت اینترنتی رنگ رمرس اکو مراجعه نموده و از انواع محصولات ما دیدن فرمایید. جهت خرید و نهایی کردن سفارش محصول مورد نظر خود، تنها کافیست با شماره های ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در ساعات اداری پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *